Procurement specialist
Securitas er en kunnskapsleder innen sikkerhet med virksomhet i 45 land. Med mer enn 2000 avdelingskontorer og vel 358 000 medarbeidere utgjør vi en forskjell hver dag, året rundt.
Våre verdier danner grunnlaget for vår virksomhet. Bedriftskulturen bygger på verdiene som er med på å forme en langsiktig og solid bedrift ved å skape verdier for kunder, ansatte og aksjonærer. De er oppsummert i tre ord: Ærlighet, vaktsomhet og hjelpsomhet.
Jobbeskrivelse
Er du en dyktig Procurement Specialist, eller har erfaring fra lignende innkjøpsroller?
Securitas AS med SecuritasTechnology søker nå etter en Procurement Specialist, som vil ha ansvar for å utvikle og implementere innkjøpsstrategier i tråd med Securitas-organisasjonens mål.
Dette er en spennende mulighet hvor du samarbeider med tverrfunksjonelle team, inkludert drift, økonomi og kvalitetssikring. Stillingen har spesielt fokus på eiendomsdrift, flåtestyring og uniformer.
Securitas driver sin virksomhet på en bærekraftig måte med respekt og omtanke for miljøet, og krever at våre forretningspartnere overholder gjeldende miljølovgivning og fremmer utvikling og bruk av bærekraftig teknologi. Alt dette anser vi som bærekraftig drift og er derfor en viktig faktor ved anskaffelser og valg av leverandører.
Stillingen er en viktig bidragsyter for at selskapet skal oppnå våre bærekraftsmål. Arbeid med bærekraftstiltak og gjennomføring av disse vil være en viktig del av arbeidsoppgavene.
Vi ser etter deg som trives med å jobbe i et hektisk miljø, evner å prioritere oppgaver og overholde tidsfrister. Du holder høye faglige standarder og upåklagelig integritet.
Kontoradresse er i våre flotte lokaler i Bøkkerveien 5 på Hasle i Oslo, og stillingen rapporterer til Økonomidirektør Henrik Ova.
Ansvarsområder er blant annet:
- Forvaltning av leieavtaler, bidra til samlokaliseringsprosjekter og rapportering av synergieffekter
- Identifisere og evaluere potensielle leverandører basert på bærekraft, kvalitet, pålitelighet og kostnadseffektivitet
- Lede forhandling av kontrakter, vilkår og betingelser med leverandører for å sikre gunstige priser og gunstige vilkår
- Aktiv bidragsyter for å oppnå våre bærekraftsmål
- Gjennomføre markedsundersøkelser og analyser for å identifisere nye trender, kostnadsbesparende muligheter og nyskapende anskaffelsespraksis
- Sikre samsvar med anskaffelseskrav og spesifikasjoner
- Overvåke leverandørens ytelse og overholdelse av kontraktsmessige forpliktelser og iverksette korrigerende tiltak etter behov
- Drive kontinuerlige forbedringsinitiativer for å optimalisere innkjøpsprosesser, redusere ledetider og forbedre den generelle operasjonelle effektiviteten
- Hold deg oppdatert på bransjens beste praksis og regulatoriske krav knyttet til innkjøp og styring av forsyningskjede
- Ha et nært samarbeid med Procurement Europe-teamet og Procurement Securitas Technology
Det er viktig at du har god interkulturell forståelse og eksepsjonell kommunikasjons- og mellommenneskelige ferdigheter for å samarbeide effektivt med interne interessenter og eksterne leverandører.
Kvalifikasjoner
- Relevant erfaring innen Business Administration, Supply Chain Management, Facility Management eller tilsvarende
- God kunnskap om anskaffelsesprinsipper, praksis og regelverk
- Erfaring med forhandlinger, kontraktsstyring og leverandørledelse
- Analytisk tankesett med evne til å tolke komplekse data og bidra til informerte beslutninger
- Utmerkede norsk og engelskkunnskaper
- Gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsevner for å presentere relevante data til toppledelsen i Norge
- Strukturert og ryddig
- Tilfredsstillende vandelsattest
Ytterligere informasjon
Vi tilbyr lønn etter avtale og gode muligheter for faglig utvikling. Vi har et godt arbeidsmiljø preget av engasjerte og dyktige kolleger. Hos oss får du være med på utviklingen og veksten i Norges eldste og et av verdens største sikkerhetsselskap.
Dersom du tenker at dette passer perfekt for deg, ser vi frem til å motta din søknad.
Securitas - We help make your world a safer place