Skip to main content
Ring oss

    Vi søker en strukturert og forretningsorientert Commercial Bid Manager

    Selskapsbeskrivelse

    Securitas er en verdensledende leverandør av sikkerhetsløsninger – teknologi, tjenester og trygghet for mennesker, eiendom og samfunn. Siden 1934 har vi utviklet oss i takt med kundens behov og bransjens digitalisering, bevæpnet med teknologi, innsikt og sterke kjerneverdier: Ærlighet, Vaktsomhet og Hjelpsomhet

    I Securitas er vi stolte av våre dyktige hverdagshelter, som hver dag skaper trygghet og yter service, enten det er på kjøpesenter, i havnetjeneste, i resepsjon eller under utrykning. Vi er i stadig vekst og søker nå etter flere som vil ta del i det viktige samfunnsoppdraget vårt; rett og slett å gjøre din verden til et tryggere sted!

    Jobbeskrivelse

    Vi søker en Commercial Bid Manager – bli med og vinn de store kontraktene med oss!

    Har du en skarp penn, struktur i ryggmargen og teft for forretning? Brenner du for å lede komplekse tilbudsprosesser og skape løsninger som treffer blink – både strategisk og kommersielt? Da kan dette være rollen for deg.

    Securitas AS er i sterk utvikling og søker nå en ambisiøs og fremoverlent Commercial Bid Manager som vil spille en nøkkelrolle i vår satsing på å vinne store og strategisk viktige anbud. Stillingen blir en del av vår kommersielle divisjon, hvor du vil jobbe tett med salg og marked for å sikre helhetlige og konkurransedyktige tilbud. Du blir en del av et lite og effektivt bid-team som samarbeider tett om å utvikle tilbud i toppklasse. Stillingen rapporterer til kommersiell Direktør.

    Arbeidssted vil være Oslo ved Securitas hovedkontor. Noe reising må man regne med

    Hva går jobben ut på?

    Som Commercial Bid Manager får du ansvar for å lede og koordinere tilbudsprosesser fra A til Å – både i offentlig og privat sektor. Du sørger for at alt fra innhold og budsjett til språk og struktur henger sammen, og du jobber tett med kollegaene dine i bid-teamet, samt med ledelse, fagmiljøer og salgsapparat.

    Du får en variert og påvirkningsrik rolle, der du blant annet vil:

    • Lede og kvalitetssikre tilbudsarbeidet fra start til slutt
    • Bidra med strategisk og kommersiell vurdering av muligheter
    • Koordinere tverrfaglige team og samarbeide med bl.a. juridisk, økonomi og drift
    • Utvikle verktøy og strukturer som løfter tilbudsprosessen
    • Håndtere KGV-systemer (f.eks. Mercell, TendSign og EuSupply)
    • Identifisere risiko og bidra til kontinuerlig forbedring

    Kvalifikasjoner

    • Høyere utdanning og relevant erfaring fra tilbudsarbeid, anbud eller prosjektledelse
    • Erfaring med strukturerte tilbudsprosesser i B2B- eller B2G-markedet
    • God analytisk forståelse og evne til å jobbe strukturert
    • Sterke kommunikasjonsevner på både norsk og engelsk, skriftlig og muntlig
    • Selvdreven, strukturert og samarbeidsorientert
    • Erfaring med utvikling av digitale verktøy, malverk eller analyser i tilbudsprosesser er en fordel

    Ytterligere informasjon

    Vi ser frem til å motta din søknad!

    Beklager, vi støtter ikke denne nettleseren. For å se vår nettside, forsøk en annen browser, som Chrome, Safari, Forefox eller Edge