Skip to main content

Filippa K velger Securitas og Nedap

Lagersynlighet i hele forsyningskjeden resulterer i god produkttilgjengelighet for Fillippa K.

Published
11 januar 2021 09:09

Det ledende svenske motemerket, Filippa K, har i alle sine butikker rullet ut !D Cloud, som er en lagerstyringsløsning fra Nedap og som leveres av Securitas. Dette er RFID-teknologi som forbedrer Filippa Ks lagernøyaktighet og øker produkttilgjengeligheten i hele forsyningskjeden og i alle butikker.

Øker kundetilfredsheten med minimum lagernivå 

Filippa K er et motemerke med perspektiv på lang levetid og ivaretakelse av miljøet. Overfylte butikker, og distribusjonssentre passer ikke disse verdiene.

-Vår utfordring er å gi en fullverdig opplevelse av vår merkevare i alle kanaler, og produkttilgjengelighet er nøkkelen for å oppnå dette. Et viktig mål for oss har vært å ha en smidig prosess, med kun de viktigste produktene tilgjengelig i butikk. På denne måten minimerer vi avfall, noe samfunnet og kundene våre forventer av oss. RFID-teknologi hjelper oss med og hele tiden ha de riktige produktene tilgjengelige  på nettet og i butikkene, uttaler Emelie Berggren,  Fullfilment Director i Filippa K. 

Teknologi for digital  transformasjon

Filippa K har valgt en løsning som passer deres mål. Nedap's API-baserte programvare tillot en enkel integrasjon mot Filippa Ks ERP-system. Dette har bygget grunnlaget for kontinuerlig oppdatert informasjon om produkttilgjengelighet til netthandelshandelsplattformen fra  Episerver og  Sitoo  mPOS. På denne måten bidrar løsningen til at Filippa K kan yte økt service til sine kunder.

Utforsker andre muligheter med  RFID

Prosjektet, som ble levert i løpet av en måned, startet i det små med mål om å optimalisere varetilgjengeligheten i butikkene.  Etter kort tid bestemte Filippa K seg for å implementere tjenester som gjør det mulig for kundene  å  returnere varer  til hvilken som helst butikk. I tillegg er det enkelt for  butikkjeden å overføre varer mellom butikker eller tilbake til distribusjonssentrene.

-Vårt neste skritt er å levere netthandels-bestillinger direkte fra butikkene. I tillegg ser vi på muligheten for å bruke RFID taggene også for varesikring.

Dette vil  ytterligere  optimalisere effektivitet og varetilgjengelighet, sier Berggren.

-Vi er glade for å ha Filippa K  om bord  som  medlem  av  vårt  RFID-brukersamfunn. Det er en glede  å  se  hvor  raskt  de  adopterte  og  rullet ut vår  løsning og vi ser  frem  til å  utvide dagens bruksområder samt  øke  suksessen  til dette spennende  merket  sammen  med  Securitas,  som er vår partner og leverandør i  dette  prosjektet, sier Elles te Boome-Harbers, Global Sales & Business Developer hos Nedap.

 

Beklager, vi støtter ikke denne nettleseren. For å se vår nettside, forsøk en annen browser, som Chrome, Safari, Forefox eller Edge