Securitas Installer App
Appen gir deg tilgang til å se systeminformasjon på kundene du har tilgang på 24/7. I samme app kan du også sette systemet i test, se logg fra siste 10 dager og finne kontaktpersoner – og du har den fulle oversikten.
Securitas Installer gir deg muligheten til å se informasjon om abonnentene du har tilgang på hos Securitas Operations Center, når som helst og hvor som helst.
Appen kan brukes av alle installatører registrert hos SOC som har fått tildelt en ID-kode og tilhørende PIN-kode.
For å bruke appen, må du først opprette en bruker i appen, og deretter legge inn din PIN og ID-kode du har fått tildelt av Securitas. Har du ingen ID eller PIN? Kontakt kundesenteret på 22577830 eller mas.appsupport@securitas.no
Securitas Installer App
Securitas Installer-appen er tilgjengelig for iOS og Android
Fordeler for deg som installatør:
- Alltid direkte tilgang til kunder tilknyttet ditt servicefirma
- Du kan ordne ting raskt og enkelt selv, for eksempel:
- Vis hendelsesloggen (for opptil 10 dage)
- Se statusen til alarmsystemet (tilkoblet / frakoblet) og / eller statusen til seksjonene som overvåkes med åpningstid (frakoblet / tilkoblet)
- Vis standard kontaktliste, vist i anropsrekkefølge
- Vis telefonnumre til lokasjonen og kontaktpersoner
- Sette et system inn / ut av test slik at du skal utføre vedlikehold med muligheten til å ekskludere visse typer alarmer, for eksempel ran eller brann.
- Gjennomfører en gangtest som du enkelt kan sjekke om alle sensorer rapporterer eller ikke
Applikasjonen blir jevnlig utviklet og utvidet med nye funksjoner.
Nysgjerrig på appen? Last ned det selv og se alle mulighetene appen tilbyr i demomodus.
For mer informasjon kan du også kontakte Securitas på 22577830 eller mas.appsupport@securitas.no
Print screens
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
-
FAQs
Ofte stilte spørsmål om Securitas Installer App
-
Markedsandelen til Windows Phone er så lav at det ikke er utviklet en app for plattformen.
-
Hvis dette skjer, og kontoen ennå ikke er aktivert, kan du registrere en ny bruker igjen – bare bruk samme e-postadresse. Du starter da prosessen på nytt og vil da motta en ny aktiverings-e-post.
-
Du kan ikke bruke visse PIN-koder (for eksempel 0000, 1111, 2222, 3333, 4444, 5555, 6666, 7777, 8888, 9999,
1234 eller 4321). Disse PIN-kodene er blokkert av sikkerhetsgrunner for bruk i appen. PIN og ID tildeles av Securitas, ta kontakt med oss dersom du har glemt dette. -
Nei det er ikke mulig. Hvis du har en annen e-postadresse, må du registrere deg på nytt med den e-postadressen og knytte ID og PIN-kode til den nye adressen din. Ønsker du å gjøre dette må du slette ID og PIN-kode fra den gamle kontoen din ved å gå til innstillingsmenyen og velge 'Gjenopprett ID-kode'.
-
Ja. Numrene vises i oppringningsrekkefølge.
-
Nei, bare standard anropssekvens er synlig i appen. Ønsker du å vite hvilken rekkefølge kontaktpersoner ringes ved forskjellige typer alarmer, kan du kontakte Securitas.
-
Hvis systemet rapporterer hvem som til/frakoblet, er dette synlig i appen, men linjen i historikken må åpnes (klikk på linjen). I noen tilfeller sender systemet dette også som en egen linje (CNF info).
-
Ja det kan du. Velg bort hva som ikke skal legges i test i test-menyen.
-
Ja, du benytter standard definerte lengder på testmodusen. Du kan alltids avslutte testmodusen tidligere enn det som er satt opp, om du ønsker dette.
-