Skip to main content

Slik velger du riktig sikkerhetsløsning for bedriften din

Bedriften din er viktig. Både for deg og alle som er avhengig av den. For oss er det viktig at du kan konsentrere deg om å drive bedriften din og at du ikke trenger å bruke unødvendig tid på å bekymre deg om sikkerhet. I denne veiledningen hjelper vi deg med å velge den sikkerhetsløsningen for små bedrifter som passer best for din virksomhet.

Det er enkelt å velge riktig sikkerhetsløsning

For små og mellomstore bedrifter er sikkerhetsbehovene svært forskjellige. I hovedsak avhenger det av type virksomhet, lokalene som brukes, hvilke varer eller produkter som lagres i lokalene og hvor bedriften er lokalisert.

De generelle risikofaktorene en bedrift trenger beskyttelse for, er:

  • innbrudd og skade på eiendom
  • brann- og vannskader
  • trusler og angrep på ansatte
  • kriminalitet blant ansatte og besøkende
  • ulykker for dem som jobber alene
  • kritiske medisinske tilstander som kan ramme dem som er i lokalene

Å ha en sikker bedrift handler delvis om risikoforebygging for å redusere risikofaktorene og om å sørge for at du har best mulig støtte i form av kunnskap, ressurser og teknologi – hvis en ulykke skulle oppstå. 


Forstå sikkerhetsbehovene dine

Vi har laget tre pakker som gir deg en idé om hvilken sikkerhetsløsning som er mest relevant for deg basert på ditt risikonivå. Vi kan selvfølgelig lage en tilpasset løsning for din organisasjon, men først vil vi gi deg grunnleggende informasjon og råd om hvordan du kan vurdere sikkerhetsbehovene dine.

Rettslige krav og forsikringskrav

Avhengig av hvilken type bedrift du driver, kan forsikringsselskapet ditt ha forskjellige krav til hvilke sikkerhetstiltak du må ha. Se i forsikringsavtalen eller kontakt forsikringsselskapet for å finne ut hva som gjelder for deg.

Det finnes forskjellige krav til brannvern avhengig av hvilken type virksomhet du driver, men kravene kan også variere avhengig av størrelsen på lokalene, hvor mange mennesker som kan oppholde seg i lokalene, osv. Kravene omfatter både forebyggende arbeid og nødvendig teknisk utstyr. Krav til brannvern er spesielt viktig å være informert om. 

Risikonivå

Risikonivået ditt avhenger av mange faktorer. Men de viktigste er følgende:

  • antall ansatte
  • type virksomhet
  • verdien til produktene i lokalene
  • i hvilket område du driver virksomheten

Trenger du hjelp med risikovurdering? Bruk vårt verktøy for å finne ut hvilke farer bedriften din kan utsettes for, og hvilke produkter som er mest relevante for deg.


Velg riktig sikkerhetspakke

For at du enkelt skal få en forståelse av hva vi leverer, skal vi gå nærmere inn på de tre pakkene vi tilbyr basert på din bedrifts sikkerhetsrisiko. Finner du ikke det du trenger? Ta kontakt med oss og vi lager en pakkeløsning som er skreddersydd dine spesifikke behov.

Risikovurdering, installasjon, vedlikehold, overvåking og vekterutrykning er alltid inkludert i pakkene våre. Vi tilbyr også alltid fjernservice og programvareoppdateringer slik at systemet ditt alltid fungerer som det skal.

 

Alarm grunnpakke

Med alarmpakken fra oss får du en sikker innbruddsbeskyttelse som egner seg hvis du har mindre lokaler, eller ikke har mange sikkerhetsrisikoer. Alarmen er koblet til våre sikkerhetssentre som sender ut vektere hvis alarmen går.

I tillegg til alarmsystemet inkluderer grunnpakken også opplæring i brannvern og beskyttelse, i tillegg til tilgang til appen vår, som gjør det enklere å håndtere sikkerheten – også når du ikke er i lokalene.

 

Alarm og kameraovervåking

Denne pakken passer til deg som ønsker å utvide sikkerhetsløsningen for bedriften din. Med denne løsningen får du alt som er inkludert i alarmpakken, men også en kameraløsning i tillegg. Det hjelper deg med å holde øye med lokalene, besøkende og kunder for å se om det foregår uønsket aktivitet. I tillegg gjør videoopptak politiets arbeid enklere – og fungerer som viktig bevis i en evt. straffesak.

 

Premium sikkerhet

Løsningen i denne pakken inkluderer alle komponentene som tilbys i standardpakken, men videotjenesten er mer omfattende. Den viktigste fordelen med denne pakken er overvåkning fra kontrollsenteret. Det gjør at operatørene våre kan følge en hendelse i sanntid og iverksette de tiltakene som til enhver tid er mest hensiktsmessige. Konsekvensene av en ulykke kan da bli mye mindre.

 

Tilleggstjenester

I tillegg til tjenestene som tilbys i pakkene, har Securitas en rekke produkter og tjenester som dekker alle aspekter av bedriftens behov. Ta kontakt med oss og vi skreddersyr en sikkerhetsløsning som passer din bedrift på best mulig måte.

 

Sikkerhetsløsninger som vokser med virksomheten

Hvis virksomheten vokser, bør sikkerhetsløsningen også gjøre det. Eller hvis du oppdager at du ikke lenger har de samme behovene, skalerer vi enkelt ned løsningen din. Uavhengig av hvordan virksomheten din utvikler seg, er vi her for å hjelpe deg med å tilpasse sikkerhetsløsningen din til nye og endrede behov.

Kontakt oss for å få riktig sikkerhetsløsning for din bedrift

Er det vanskelig å avgjøre hvilken pakke som passer best? Ikke vær bekymret. Vi vet at sikkerhetsspørsmål ¨kan oppleves komplisert og derfor er vi er her for deg. Ta kontakt med oss i dag, så hjelper vi deg med å finne den beste sikkerhetsløsningen for deg og din bedrift.

For fakturaspørsmål så send en epost til fakturakunde@securitas.no

For spørsmål rundt rekruttering, vekterkurs og mer, så send en epost til henvendelse.rekruttering@securitas.no

For spørsmål tilknyttet teknikk eller tekniske utfordringer, så send en epost til alarm@securitas.no

Om du har en tilbakemelding til Securitas kan du dele den med oss på alarm@securitas.no

For en generell henvendelse så send en epost til info@securitas.no

Beklager, vi støtter ikke denne nettleseren. For å se vår nettside, forsøk en annen browser, som Chrome, Safari, Forefox eller Edge